Marek Greschek, former guitarist for the German technical thrash band DESPAIR, died on May 15 at the age of 45.
Marek's former DESPAIR bandmate, producer/guitarist Waldemar Sorychta (GRIP INC., LACUNA COIL, MOONSPELL, SAMAEL), has released the following statement to BLABBERMOUTH.NET:
"Marek made a suicide.
"I have no words.
"He showed me the first chord on a guitar.
"We shared for over six years DESPAIR history. We went to the darkest and happiest moments.
"[A] FRIEND but even more importantly... [a] BROTHER left this world.
"I totaly diagree with his decision, but I have to live with the consequences.
"R.I.P. Marek"
The sun will never reach the sky
When the eternal winter comes
There will be neither men nor gods
As the world lies under snow and ice Eternal Winter NECROPHOBIC
Marek Greschek, der früher bei der Dortmunder Thrash-Combo DESPAIR den Sechssaiter bediente, hat am 15. Mai im Alter von 45 Jahren Selbstmord begangen. Mareks früherer Bandkollege, der Gitarrist und Musikproduzent Waldemar Sorychta (GRIP INC., ENEMY OF THE SUN), veröffentlichte folgendes Statement:
"Marek hat sich umgebracht. Ich finde keine Worte. Er hat mir den ersten Akkord auf der Gitarre beigebracht. Wir haben mehr als sechs Jahre DESPAIR-Geschichte miteinander geteilt. Wir haben die glücklichsten und düstersten Momente zusammen durchgemacht. Ein FREUND, aber noch viel wichtiger, ein BRUDER hat diese Welt verlassen. Ich bin mit seiner Entscheidung ganz und gar nicht einverstanden, aber ich muss mit den Konsequenzen leben."
Ruhe in Frieden, Marek!
The sun will never reach the sky
When the eternal winter comes
There will be neither men nor gods
As the world lies under snow and ice Eternal Winter NECROPHOBIC