R.I.PBlabbermouth hat geschrieben:Eddie Van Halen has passed away after a long battle with cancer. The legendary VAN HALEN guitarist was 65 years old. His death was confirmed by his son, and VAN HALEN bassist, Wolfgang Van Halen.
Wolfgang wrote: "I can't believe I'm having to write this, but my father, Edward Lodewijk Van Halen, has lost his long and arduous battle with cancer this morning.
"He was the best father I could ever ask for. Every moment I've shared with him on and off stage was a gift.
"My heart is broken and I don’t think I’ll ever fully recover from this loss.
"I love you so much, Pop."
There have been a lot of rumors regarding the VAN HALEN guitarist's supposedly worsening health, with TMZ reporting recently that Van Halen has been traveling between the U.S. and Germany for cancer treatment going on several years now. The site later said that "the sad medical news had some folks thinking Eddie was on his death bed ... but we're told that's anything but the case."
Back in September, singer David Lee Roth said that there were no plans for VAN HALEN to do anything for the foreseeable future. "I think VAN HALEN's finished and this is the next phase," he said, referring to his solo project. "And that being said, Eddie's got his own story to tell. Not mine to tell it."
Last October, Eddie stopped by a McLaren dealership in Beverly Hills and mingled with the sales team, taking pictures and even giving one fan a kiss. A few days later, he was photographed at a spinal neurosurgeon's office in Beverly Hills.
A rep for Van Halen had no comment on TMZ's initial report when reached by Fox News.
Early last year, rumors were rampant that the classic-era lineup of VAN HALEN would reunite for the first time since 1984. It's unclear why the tour didn't happen, though there has been online chatter that a health setback involving Eddie Van Halen might have been responsible.
Last November, TMZ reported that Eddie spent several days in a hospital due to complications from his cancer treatment. Sources close to the legendary guitarist told the site he was admitted to the hospital with intestinal issues and abdominal pain, both the result of a bad reaction to the drugs Eddie was reportedly taking to battle throat cancer.
Edward Lodewijk Van Halen (65)
- Ravenpride
The sun will never reach the sky
When the eternal winter comes
There will be neither men nor gods
As the world lies under snow and ice
Eternal Winter NECROPHOBIC
- Ravenpride
Kronen Zeitung hat geschrieben:„Gitarren-Boss“
Rocker Eddie van Halen mit 65 an Krebs gestorben
Eddie Van Halen, Gitarrist und Gründungsmitglied der erfolgreichen Rockband, die seinen Nachnamen trug, ist tot. Er sei an Krebs gestorben, erklärte sein Sohn am Dienstag auf Twitter. Eddie Van Halen wurde nur 65 Jahre alt.
„Ich kann nicht glauben, dass ich das schreiben muss, aber mein Vater, Edward Lodewijk Van Halen, hat heute früh seinen langen und mühsamen Kampf gegen den Krebs verloren“, sagte Wolfgang Van Halen in dem Tweet.
Eddie Van Halen sei der beste Vater gewesen, den er sich hätte wünschen können, schrieb Sohn Wolfgang. Jeder Moment auf der Bühne mit ihm sei ein Geschenk gewesen. „Mein Herz ist gebrochen und ich glaube nicht, dass ich mich jemals vollständig von diesem Verlust erholen werde.“
Als „letzter Gitarren-Boss“ gefeiert
Als „letzten Gitarren-Boss“ hatte ihn das Branchenmagazin „Billboard“ einmal gefeiert, aber Eddie Van Halen hörte sich keine Musik an - nicht einmal im Auto. „Ich ziehe das Geräusch des Motors vor“, sagte Van Halen dem Magazin damals. „Das ist eine komische Sache, aber das ist schon mein ganzes Leben lang so.“ Am 26. Jänner war der Mitgründer der gleichnamigen Hardrock-Band 65 Jahre alt geworden - es sollte sein letzter Geburtstag sein.
„Ich könnte gar kein zeitgenössisches Album machen, wenn ich es wollen würde, denn ich weiß nicht, wie zeitgenössische Musik sich anhört“, sagte der Musiker. Die Band Van Halen ist ein Familienunternehmen: Eddie spielte Gitarre, sein Bruder Alex Schlagzeug und Eddies Sohn Wolfgang war zuletzt Bassist. „Die meisten Menschen wollen nach Hollywood“, sagte Eddie van Halen in einem seiner seltenen Interviews einmal dem Magazin „Esquire“. „Sie wollen Stars sein, sie wollen Rockstars sein. Diesen Gedanken hatten wir in der Van-Halen-Familie nie.“
Zusammenarbeit nicht immer einfach
Vielleicht ist das auch der Grund, warum es mit den wechselnden familien-externen Sängern der Band nicht immer rund lief. Gründungssänger David Lee Roth wurde mehrfach ersetzt und ist zwar seit 2007 wieder offiziell dabei - beide Seiten gaben aber offen zu, dass die Zusammenarbeit nicht immer einfach war.
Die Van-Halen-Brüder wurden in Amsterdam in den Niederlanden geboren und wanderten als Kinder mit ihren Eltern nach Kalifornien aus. Schon früh begannen sie, Gitarre und Schlagzeug zu spielen, gewannen Musikwettbewerbe und gründeten schließlich schon zu Schulzeiten die Band Van Halen. „Ich kann mir niemanden vorstellen, der mehr Glück in seinem Leben hatte als ich“, sagt Eddie van Halen. „Ich habe ziemlich viel Bullshit in meinem Leben durchgemacht, aber ich spiele seit Beginn mit meinem Bruder und jetzt auch mit meinem Sohn in der Band. Ich glaube nicht, dass das irgendjemand anders in der Musikwelt von sich sagen kann. Ich kenne niemanden, der mit seinem Sohn und seinem Bruder Musik macht.“
Sänger David Lee Roth (links im Bild) und Gitarrist Eddie Van Halen
Chart-Hit „Jump“ ist auch heute noch ein Partyklassiker
„Jump“ wurde 1984 zum internationalen Chart-Hit und ist bis heute ein Partyklassiker. Es folgten Hits wie „Panama“, „Why Can‘t This Be Love?“, „Dreams“ oder „When It‘s Love“.
Die Band blieb über Jahrzehnte erfolgreich, privat aber lief es für Eddie van Halen schwieriger. Von seiner ersten Ehefrau, der Schauspielerin Valerie Bertinelli, ließ er sich 2007 scheiden. 2009 heiratete er Janie Liszewski. Immer wieder sprach er offen über seine Alkohol- und Drogensucht. Von der war er am Ende nach eigenen Angaben zwar losgekommen, doch der Exzess hinterließ Spuren und Van Halen erkrankte an Zungenkrebs.
Den hatte er eigentlich schon überwunden, doch vor seinem Tod war es so ruhig um die Band Van Halen und ihren Gitarristen geworden, dass Fans sich große Sorgen machten. Immer wieder gab es Gerüchte über eine neue Tour, doch nichts passierte. Der Krebs kehrte zurück, am Kehlkopf.
- Ravenpride
Wicked Maraya hat geschrieben:
Lich King hat geschrieben:RIP to one of the greatest. RIP Eddie.
Invicta Metal hat geschrieben:Thank you for the shred.
#rip #ripeddievanhalen #vanhalen
HammerFall hat geschrieben:While never a gigantic influence on HammerFall music, we still loved a lot of the stuff Van Halen did. The world lost one of the best and most unique guitar players of all time today. Thanks for everything, EVH!
Liquid Steel hat geschrieben:R.I.P. Eddie, the greatest of 'em all!
Macbeth hat geschrieben:R.I.P. Eddie! Was für ein beschissenes Jahr!
IRONFLAME hat geschrieben:Rest in peace #evh
Bryan Patrik hat geschrieben:R.i.p.
Traveler hat geschrieben:Found a size Small first album tee at the bottom of the merch bin! Let’s do a give away, shall we? I will check back next week. If multiple correct answers pop up, then the person who commented first will win!
What was the first Eddie Van Halen solo Toryin Schadlich ever learned????
RIP to one of the greatest guitar legends that will ever live. Raise a glass to the fallen heroes!
Primal Fear hat geschrieben:RIP EVH
Dragony hat geschrieben:Rest easy.
Tyketto (The Official) hat geschrieben:The world mourns the loss of a legend. R.I.P. Eddie.
- Ravenpride
- Ravenpride
DAVID LEE ROTH Breaks Silence On EDDIE VAN HALEN's Death: 'What A Long Great Trip It's Been'
https://www.blabbermouth.net/news/david ... -its-been/
Ex-VAN HALEN Bassist MICHAEL ANTHONY Is 'Heartbroken' Over EDDIE VAN HALEN's Death
https://www.blabbermouth.net/news/ex-va ... ens-death/
EDDIE VAN HALEN's Ex-Wife VALERIE BERTINELLI: 'I'm So Grateful WOLFIE And I Were Able To Hold You In Your Last Moments'
https://www.blabbermouth.net/news/eddie ... t-moments/
AC/DC's ANGUS YOUNG: EDDIE VAN HALEN 'Was A Guitar Wonder, His Playing Pure Wizardry'
https://www.blabbermouth.net/news/ac-dc ... -wizardry/
DEF LEPPARD's JOE ELLIOTT And VIVIAN CAMPBELL Pay Tribute To EDDIE VAN HALEN
https://www.blabbermouth.net/news/def-l ... van-halen/
Rockers React To Passing Of EDDIE VAN HALEN
https://www.blabbermouth.net/news/rocke ... van-halen/
RITCHIE BLACKMORE Says EDDIE VAN HALEN Was 'The Ultimate Guitar Hero'
https://www.blabbermouth.net/news/ritch ... itar-hero/
MICHAEL SCHENKER: EDDIE VAN HALEN Was 'A Complete, Fantastic, All-Around Amazing Guitarist'
https://www.blabbermouth.net/news/micha ... guitarist/
ACE FREHLEY: EDDIE VAN HALEN Was 'A Great And Innovative Guitarist'
https://www.blabbermouth.net/news/ace-f ... guitarist/
- Ravenpride
Margo Nahas, the cover artist of Van Halen's "1984" just shared a slightly altered version of the original artwork with the angel shedding a tear for the musician.
- Ravenpride
Alex Van Halen hat geschrieben: "Hey Ed. Love you. See you on the other side. Your brother, Al”
- Ravenpride
SAMMY HAGAR And MICHAEL ANTHONY On EDDIE VAN HALEN's Death: 'It Was Just Like Getting Hit By A Freaking Mack Truck'
https://www.blabbermouth.net/news/sammy ... ack-truck/
- Ravenpride
- Ravenpride
Archer Airbrushing hat geschrieben:RIP Eddie Van Halen
Everyone said it couldn't happen, so I painted him on my building downtown!
Light up the Sky!
Vanhalen
#archerpaintingoftheday
#EddieVanHalenMural #vanhalen
#EdwardVanHalen #WolfGangVanHalen